Still Tomorrow
Wanneer een van haar gedichten meer dan een miljoen keer wordt gedeeld op Chinese sociale media, is Xiuhua Yu plotseling beroemd. Het contrast met haar oude bestaan kan haast niet groter zijn. Yu woont en werkt al haar hele leven op de eenvoudige boerderij van haar ouders. Door een aangeboren hersenbeschadiging is ze spastisch. Haar ouders hebben haar twintig jaar geleden uitgehuwelijkt aan een arbeider die niets om haar geeft. Met de roem komt ook financiële vrijheid. Ineens kan Xiuhua Yu gaan nadenken over een andere toekomst, vrij van haar man. In dit dicht op de huid gefilmde portret waarin niemand een blad voor de mond neemt, wordt ze gevolgd in het jaar van haar doorbraak. Yu is zich er pijnlijk van bewust dat voor een gehandicapte vrouw het leven nooit eenvoudig zal zijn. Hoe nuchter ze er ook over vertelt en hoe fraai ze er ook over schrijft, de emotionele en fysieke ketens waar ze zich zo graag van wil ontdoen, vormen een loden last.