Silent House
Tegen de achtergrond van de turbulente Iraanse geschiedenis van de afgelopen veertig jaar toont Silent House de lotgevallen van drie generaties van een familie uit de hogere klasse. Centraal staat de honderd jaar oude villa in Teheran, waarin de familie gelukkige en dramatische perioden heeft beleefd.
De filmmakers, die als broer en zus tot de familie behoren, konden voor de film putten uit het rijke familiearchief van homemovies, die ze naast historisch materiaal en interviews met familieleden plaatsen. In deze zeer persoonlijke vertelling, die de veranderingen in kaart brengt waarmee de leden van deze traditionele familie te maken kregen vanaf de revolutie van 1979 tot vandaag, komt een rijke schakering van sociale en politieke thema’s samen. Met de villa als stille getuige wordt het verhaal van deze familie een spiegel van de Iraanse samenleving.