Random Patrol
Politieagent Matt Hoffer stapt vroeg in de ochtend in zijn SUV en begint aan zijn dagelijkse ronde in Yukon, een voorstad van Oklahoma-City waar de bungalows-met-voortuin-en-garage nauwelijks van elkaar te onderscheiden zijn. Telkens wanneer hij zijn uniform aantrekt, vraagt hij zich af of hij die dag zal worden neergeschoten. De permanente angst en spanning zijn van zijn gezicht af te lezen, al lijkt er weinig opzienbarends te gebeuren in Yukon. Achterdocht is het instrument waarmee hij zijn werk doet.
Random Patrol is volledig vanuit de passagiersstoel gefilmd. Er speelt zich van alles af buiten het bereik van de camera, maar de focus blijft gericht op deze vriendelijke agent, op zijn werk en wat dat met hem en zijn privéleven doet. Deze eenvoudige maar gelaagde vertelling ontving dit jaar de prijs voor beste korte documentaire op het Parijse festival Cinéma du Réel.