Taking Back the Legislature
Sinds het voorjaar van 2019 demonstreren tienduizenden, veelal jonge inwoners van Hongkong tegen de machtsovername door China. Ze verzetten zich aanvankelijk tegen de invoering van een nieuwe uitleveringswet, die de onafhankelijkheid van Hongkong in gevaar brengt en die critici dreigt te onderwerpen aan strenge Chinese regels.
Op 1 juli dringen de demonstranten het gebouw binnen van de Wetgevende Raad. Anonieme activisten filmen de aanloop naar de bestorming van binnenuit – met dit turbulente en indringende beeldverslag als resultaat. Achter een haag van paraplu’s, als bescherming tegen rubberen politiekogels, maken de betogers zich klaar voor de strijd.