Strike Team
Anno 1985 werd een kersverse sportzender opgetuigd in de regio rond Washington D.C.: Flagship International Sports Television. Om dat heugelijke feit te vieren, deelde de zender schaars verkrijgbare vrijkaarten uit voor een wedstrijd van de Washington Redskins. Ruim honderd gelukkige footballfans konden hun kaarten oppikken tijdens een feestelijke ceremonie in een congrescentrum, alwaar hun een wel heel speciale behandeling wachtte: een enkeltje gevangenis. Filmscriptwaardig waargebeurd verhaal over hoe een koe een haas vangt. Hoe konden de Amerikaanse autoriteiten zonder veel mankracht talloze voortvluchtige criminelen in de kraag vatten? Enkele fantasierijke agenten bedachten dit briljante, maar potentieel levensgevaarlijke plan. In deze komische documentaire vol archiefmateriaal van de werkelijke undercoveractie en typische politieseriemuziek uit de jaren tachtig, vertellen hoofdrolspelers over het inventieve, onorthodoxe schoonveegplan. Want achter die blije feeststemming bleek de logistiek een nachtmerrie en was men op elke situatie voorbereid. Dit alles onder het hoopvolle motto: "Niemand raakt gewond. Zij gaan naar de gevangenis, wij gaan naar huis!"