Sinds David Lean er begin jaren zestig neerstreek voor de opnamen van Lawrence of Arabia, werd de Marokkaanse woestijnstad Ouarzazate het decor voor talrijke grote Hollywood-blockbusters als The Mummy en Gladiator. Spektakelfilms waar vaak hordes figuranten bij nodig zijn; en de lokale bewoners willen maar al te graag meedoen aan een Hollywoodproductie, zelfs al is de kans klein dat ze het eindresultaat ooit te zien zullen krijgen. Ali Essafi filmt hen terwijl ze zich op een grote, propvolle tribune hoopvol uitstallen voor Amerikaanse producenten die van tevoren precies hebben bepaald welke huidskleur, geslacht en leeftijd ze willen hebben en hen langslopen alsof ze op een veemarkt staan. De paar gelukkigen die worden geselecteerd, maken vervolgens voor een scharrelloontje ellenlange draaidagen. Communicatie is er nauwelijks, gezondheidsrisico’s worden in de wind geslagen. Alles draait om geld. En hoe goedkoper iets is, hoe minder belang eraan wordt gehecht. De film maakt duidelijk dat er achter de schermen van de filmwereld niets van de glitter en glamour overblijft. De buitenkant mag sprankelen, maar binnenin zegeviert het Westerse imperialisme.