Aan de hand van 600 historisch gerangschikte foto's van de Gembaku Koepel in Hiroshima trekt de 20e-eeuwse geschiedenis voorbij. In het Hiroshima van 1914 is de koepel een stralend middelpunt van het stedelijk leven in Japan. Op 6 augustus 1945 maakte de atoombom Little Boy hier definitief een einde aan. Binnen een seconde kwamen 78.000 mensen om het leven en werd de stad totaal verwoest. Zo ook de koepel. Nu blijkt het leven zelfs na een catastofale ramp toch door te kunnen gaan. Hiroshima is in 2006 niet te onderscheiden van welke andere willekeurige grootstad dan ook - behalve door die koepel. Zwijgend kijkt hij toe: in het midden van het beeld, nog altijd gehavend door het vuur. De koepel heeft op elke foto dezelfde afmeting maar lijkt te krimpen door de kolossale gebouwen die om de koepel heen omhoog schieten.