My Own Private Green Island
Green Island is een klein maar prachtig eiland ten oosten van Taiwan. Tegenwoordig is het een toeristische trekpleister, maar vóór 1987 deed het eiland dienst als strafkamp voor politiek gevangenen. Hordes toeristen worden rondgeleid langs plaatsen die eens aan het zicht werden onttrokken, zoals de plek waar de executies plaatsvonden. Regisseur Hsu Juei-Lan volgt drie mensen die met het eiland zijn verbonden. In het geval van Hsiao-yun is dat tegen wil en dank: haar vader zat vijftien jaar gevangen en heeft er vaak over gedacht om zichzelf in zee te werpen. Nu bezoekt ze voor het eerst deze beladen plek. De kunstenaar A-tsai hielp de slachtoffers van de aardbeving in 1999, maar raakte manisch-depressief en zocht rust op het eiland. De duiker A-deh lijkt zich het minst aan te trekken van de littekens die overal op het eiland zichtbaar zijn.