Bullet
Aan de buitenkant is de schedel glad als marmer, op de barsten na rondom het kleine ronde kogelgat. Wanneer de camera via deze opening naar binnen dringt, blijkt de schedel de behuizing te zijn van een rotsachtig landschap vol diepe ravijnen, kartelige kraters en benige riffen. Hier en daar hangt een web waar een spin in huist. Het suizende, kabbelende geluidstapijt versterkt de onheilspellende sfeer.
In Bullet verkent de in Nederland wonende Peruaanse videokunstenaar Maya Watanabe de schedel van een niet-geïdentificeerd slachtoffer van de burgeroorlog die van 1980 tot 2000 woedde in Peru. In deze strijd tussen staatsmilities, guerrillabeweging Sendero Luminoso (Lichtend Pad) en enkele andere facties vielen volgens een waarheidscommissie naar schatting 70.000 doden, voornamelijk onder de inheemse bevolking. Bullet is een krachtige getuige van dit verleden en van de verwaarloosde staat waarin de stoffelijke resten verblijven.