Cows and People
Een man, een vrouw en twee koeien leven samen op een kleine boerderij in Zweden. Het is een boerderij als een poppenhuis: twee roodgekleurde gebouwen in een weids groen grasveld tussen de heuvels, waar in de verste verte geen ander leven te bekennen is. De kinderen van de oudere boer en boerin zijn al vertrokken en de twee achterblijvers zijn nu gedwongen hun geliefde koeien te verkopen. De poëtische film schetst hun leven op het land in een reeks van schilderachtige ‘stillevens‘. Het is duidelijk dat we hier te maken hebben met een bestaan waarin in tientallen jaren amper een grassprietje bewogen heeft, maar waar nu een ware aardschok zal gaan plaatsvinden.