Danton’s Death
Steve is 25 jaar als hij besluit zijn leven een nieuwe wending te geven. Als zwarte man in een voorstad van Parijs is hij gewend aan geweld en criminaliteit in de wijk, en zelf is hij ook niet altijd een lieverdje geweest. In de film wordt hij gevolgd tijdens zijn opleiding aan de Parijse theaterschool Cours Simon. Aanvankelijk gaat het goed, hij leert veel en heeft plezier in het spelen. Maar halverwege het derde jaar raakt hij steeds meer gedeprimeerd. Hij wordt zich pijnlijk bewust van de manier waarop er naar hem gekeken wordt en welke rol zijn huidskleur daarbij speelt. In zijn oude wereld is hij niet meer thuis – daar vertelt hij niet dat hij acteert omdat hij bang is dat ze hem verwaand zullen vinden – en in het theater krijgt hij alleen ‘zwarte’ rollen toegewezen. De titel verwijst naar het toneelstuk van Georg Büchner over het ideologische conflict tussen twee revolutionaire leiders tijdens de Franse Revolutie: Danton en Robespierre, waaruit Steve graag een scène wil spelen.