Don’t Worry
Het berggebied van de Mexicaanse deelstaat Guerrero wordt grotendeels bevolkt door inheemse gemeenschappen. Ze behoren tot de allerarmste bewoners van Mexico en zijn regelmatig slachtoffer van het geweld waarmee drugskartels hun macht uitoefenen. Om tegenwicht te kunnen bieden hebben de inwoners van Ayahualtempa, met een beroep op de autonomie van de bevolking, een Policía Comunitaria in het leven geroepen, waar ook veel kinderen deel van uitmaken.
Voor de veertienjarige Tavo en zijn vrienden zijn vuurwapens onderdeel van het gewone leven geworden. De grens tussen kinderspel en verdediging lijkt compleet vervaagd. In het veld oefenen ze hun schietvaardigheid zonder enig toezicht, alleen tijdens het basketballen worden de pistolen even afgelegd. In dit gebied dat bekendstaat om te illegale teelt van opium en marihuana, zijn kinderen die als bewaker van hun gemeenschap optreden dagelijkse realiteit.