Polaris
Terwijl Hayat als kapitein haar zeilboot navigeert tussen de ijsschotsen van de Noordelijke IJszee, zet haar jongere zus Leila in Frankrijk een dochtertje op de wereld. Met veel gevoel voor sfeer en metafoor schetst deze documentaire de levens van twee zussen, die in dit nieuwe leven een kans zien om de cyclus van hun familiegeschiedenis te doorbreken.
De film toont de zussen en de pasgeboren Inaya zelden met anderen, maar wel nadrukkelijk in hun eigen omgeving, die niet zelden symbolisch aandoet. Alsof ze zelf ook als schepen een koers moeten vinden tussen stromingen en obstakels die hen soms hardnekkig de verkeerde kant op dreigen te sturen.