Private Fiction
Na hun overlijden erfde Andrés Di Tella alle foto’s en brieven die zijn ouders elkaar ooit stuurden. Di Tella’s moeder Kamala werd geboren in India, zijn vader Torcuato in Argentinië. Nu ze er niet meer zijn heeft Di Tella veel vragen. Niemand kan die beantwoorden; mensen die zijn ouders in hun jonge jaren gekend hebben zijn er nauwelijks meer.
Wat overblijft zijn die persoonlijke documenten, Di Tella’s herinneringen én zijn fantasie. Hij schakelt twee jonge acteurs in om zijn ouders opnieuw een stem te geven. Zij lezen hun woorden, leven zich in en raken soms zelfs overmand door de emoties van Di Tella’s ouders.
Vanaf de jaren vijftig tot aan de jaren zeventig van de vorige eeuw schreven de geliefden over wereldreizen, idealisme, psychoanalyse, over eenzaamheid en gebroken dromen. Scènes uit het privéleven van de acteurs – eveneens geliefden – voegen nog een nieuwe liefdesgeschiedenis toe aan het verhaal. Tussendoor toont Di Tella zijn dochter de familiearchieven en zijn eigen, oude opnames van zijn ouders. Het geheel vormt een intiem, filmisch portret van een veelbewogen twintigste-eeuwse liefde.