House in the Fields
Twee zussen staan centraal in dit liefdevolle portret van een Amazigh gemeenschap in de Hoge Atlas in Marokko. Met een mengeling van angst en hoop bereidt Fatima zich voor op haar aanstaande huwelijk met een man die ze nauwelijks kent en haar nieuwe leven in Casablanca. Ze wil daar graag gaan werken, maar weet niet of dat straks van haar echtgenoot mag. In afwachting van de bruiloft is ze van school gehaald. Haar jongere zus Khadija doet het goed op school en droomt ervan om advocaat te worden. Die ambitie lijkt in strijd te zijn met de traditionele opvattingen in het afgelegen bergdorp waar de twee opgegroeid zijn. De film wisselt fraaie beelden van de natuur en het dagelijks leven af met intieme opnamen van onder meer de twee zussen als ze net wakker zijn geworden en een gesprekje van Khadija met een vriendin over vrouwenrechten in Marokko. House in the Fields is het eerste deel van een geplande trilogie, waarvan het volgende deel zich afspeelt in Casablanca.