Civil War
Een tandarts legt uit hoe stress een plotselinge uitbraak van cariës kan veroorzaken, en dat Libanon het hoogste percentage tandbederf in de wereld heeft. We zijn straatbeelden van Beiroet, begeleid door het geluid van wilde dieren. Fictieve, geacteerde intermezzo’s wisselen de interviews af met vrienden en familieleden van Mohamad Douybaess, vriend en voormalig regieassistent van filmmaker Mohamad Soueid. Dan drijft de film weer af naar de dood van de Egyptische filmster Souad Hosny, 9/11, of een optreden van popartiest Katia Harb. Met elk fragment van Civil War lijkt het of filmmaker Mohamad Soueid een nieuwe film wil beginnen, een nieuwe poging doet zijn onderwerp te naderen. Vanuit welk gezichtspunt kan de raadselachtige verdwijning en dood van Mohamed Douybaess worden begrepen? Uit het puin van een oorlog is het lastig een geschiedenis te reconstrueren. Deze kaleidscopische film laat zien dat, ruim tien jaar na zijn officiële einde, de burgeroorlog in de collectieve psyche van Libanon nog springlevend is, net als de repressie en seksuele frustratie die hem – volgens een theorie van de overleden Douybaess – deden oplaaien.