Ik ben sterk
Als er een hond in de buurt is, rent Greg het liefst een paar blokjes om of klimt hij in een schutting. Zijn zomervakantie aan het strand is dan ook een ware nachtmerrie. Al die uitgelaten rennende honden bezorgen hem een paniekaanval. Daarom besluit Greg met zijn moeder een cursus te doen om zijn angst te overwinnen. Vanaf dat moment denkt hij ‘Ik ben sterk’ als hij een hond passeert. En hoewel hij honden nog lang als gemeen blaffende monsters blijft zien, wordt zijn angst langzaam minder. Met een ‘geslaagd’-certificaat in zijn hand durft hij het zelfs aan een viervoeter uit te laten.