Sounds for Mazin
In het leven van Mazin staat iets groots te gebeuren. Al vanaf zijn geboorte is hij doof, maar binnenkort krijgt hij een cochleair implantaat. Als alles goed gaat, kan hij daarmee allerlei geluiden herkennen en spraak verstaan. Hij kijkt daar erg naar uit, maar tegelijk is hij een beetje bang. Wat als de operatie niet goed uitpakt, zoals bij zijn schoolvriendinnetje Katelin? Zij werd er misselijk van en wil niets meer weten van CI's. Aan de andere kant: wat als Mazins operatie wel lukt? Hoe anders gaat zijn leven er dan uitzien? En laat hij dan zijn dove vrienden niet in de steek? Sounds for Mazin volgt het hele proces, van de aanloop naar de operatie tot de gewenning aan het horen met een implantaat, waarbij de manier waarop Mazin geluiden waarneemt steeds zo dicht mogelijk wordt benaderd. De omgang met zijn vrienden en de gesprekken die hij voert met Katelin laten tegelijk zien dat het implantaat Mazins wereld ook op andere vlakken waarschijnlijk ingrijpend gaat veranderen.