Between Father and Son
Centraal in dit portret van een Chinese familie staan de pater familias die op zijn 85e nog dagelijks met de hand zijn land bewerkt, zijn vrouw die de kippen voedt en slacht, en een van hun zoons, die in een flatje in de stad zijn dagen slijt in het gezelschap van een televisie en een voorraad drank.
Filmmaker Ronin Hsu richtte de camera op zijn eigen familie, maar legt daarbij herkenbare en universele familiethema’s bloot. Waaronder het onomstotelijke feit dat elke vader zelf ook zoon is.