André Hazes - She Believes in Me
André Hazes (1951-2004) was een van de meest populaire vertolkers van het Nederlandstalige levenslied. Meer dan twintig jaar zong hij voor volle zalen zijn hits als 'Een beetje verliefd' en 'Zij gelooft in mij'. Cineast John Appel volgde voor deze film de Amsterdamse zanger gedurende een aantal maanden op de voet op het hoogtepunt van diens roem. Hij was bij optredens en in de studio, ging met Hazes terug naar de krappe woning in Amsterdam waar hij zijn jeugd doorbracht en observeerde de zanger met zijn vrouw en twee kinderen in zijn riante huidige woning aan het water. Ook na al die jaren loopt de spanning voor een optreden nog steeds hoog op: Hazes is niet snel tevreden en blaakt niet bepaald van zelfvertrouwen. Wat een hoogtepunt in zijn carrière moest worden, een optreden in de grote 'Plaza de toros' in het Spaanse Benidorm, wordt een teleurstelling: slechts enkele honderden toehoorders bezoeken de arena. De voortdurende werkdruk eist zijn tol. Op een bepaald moment staat zelfs Hazes' derde huwelijk op instorten. Zo wordt duidelijk dat een groot huis nog niet gelukkig maakt, evenmin als een muur behangen met gouden platen, en krijgen de teksten van Hazes' liedjes, die veelal handelen over eenzaamheid en onbeantwoorde liefde, meer lading.