All Light, Everywhere

  • Theo Anthony
  • Verenigde Staten
  • 2021
  • 109 min
  • Ned. Première
  • Best of Fests

Door iets vast te leggen, laat je heel veel niet zien. Dat is de premisse die dit filmische essay vanuit verschillende oogpunten verkent. Een trotse directeur geeft een rondleiding door zijn bedrijf in bodycams. Diezelfde camera’s worden geïntroduceerd bij een politieafdeling in het door criminaliteit geteisterde Baltimore. Wetenschappers onderzoeken de impact van beelden op degenen die ze zien. En een ontwikkelaar probeert een live versie van Google Maps aan de man te brengen.

Alle morele dilemma’s rond beeldopnamen − zoals inbreuk op privacy en misbruik van data – komen aan de orde. Ook is er ruimte voor een historisch perspectief op de relatie tussen beeldtechnologie en macht − van de allereerste foto’s en met camera’s uitgeruste duiven tot moderne oorlogsdrones en bodycams. De lijnen worden aan elkaar geknoopt door een filosofische voice-over, en doorsneden door lyrische en intense beeldcompilaties die van een stuwende soundtrack zijn voorzien.

Credits

  • 109 min
  • kleur
  • DCP
  • Gesproken talen: Engels
  • Ondertiteling in: Engels
Regisseur
Theo Anthony
Productie
Riel Roch-Decter namens Memory, Sebastian Pardo namens Memory, Jonna McKone namens Memory
Executive producer
Greg Boustead, Jessica Harrop, David Dolby, Natasha Dolby, Tim Nash
Cinematografie
Corey Hughes
Montage
Theo Anthony

IDFA historie

Deel deze film

Print deze pagina

IDFA historie

Deze website maakt gebruik van cookies.

Door het gebruik van cookies kunnen wij meten hoe onze site wordt gebruikt, hoe deze nog verder kan worden verbeterd en om de inhoud van online advertentie uitingen te personaliseren.

Lees
 hier alles over ons cookiebeleid. Indien je kiest voor weigeren, plaatsen we alleen functionele en analytische cookies