Anya (Straight Stories - Part 2)
Het sneeuwt in Istanboel. Een reiziger tuurt vanaf een schip naar de duistere kade. Een somber silhouet spoedt zich naar huis. Of volgt hij soms de roep van de flarden muziek die over het water komen aanwaaien? Het schip vaart minutenlang naar stuurboord, naar bakboord, ankert zelfs, maar komt niet dichter bij de kust. We horen een jonge vrouw die vertelt over haar vlucht van Irak naar een oom in Australië. Ze is niet verder gekomen dan Turkije. Twaalf jaar wacht ze al op een visum. Aan de ketting gelegd, maar grenzeloos optimistisch. Deze film is het vervolg op , dat in 2007 binnen Paradocs vertoond werd. Ook die korte video liet jonge migranten, of wensreizigers, vertellen over hun gedroomde tocht naar de overkant van de grens. Het land is in zicht, maar tegelijkertijd onbereikbaar.