Lale Andersen - die Stimme der Lili Marleen
Een filmische biografie over de zangeres Lale Andersen en het lied dat haar wereldberoemd maakte: Lili Marleen. Het succes werd gevoed door de militaire zender Radio Belgrade, die het lied iedere avond stipt om 22.00 uur uitzond. Soldaten aan Hitlers fronten in Europa en Noord-Afrika barstten iedere keer weer in tranen uit. Met het succes verdwenen de verschillen tussen lied en zangeres; voor miljoenen naar lief, huis en haard verlangende frontsoldaten was Lale Andersen Lili Marleen. Op het hoogtepunt van haar roem verbood Goebbels de zangeres nog op te treden vanwege verboden joodse contacten. De documentaire wisselt Andersens dagboekaantekeningen af met getuigenissen van haar drie kinderen en de negentig jaar oude componist van het lied, Norbert Schultze. De camera volgt het spoor van Lale en Lili over de hele wereld, tot in het huidige Kosovo, waar Radio Andernach elke avond stipt om 22.00 uur het lied draait.