Anders
Alexander is een tiener die worstelt met zichzelf en zijn omgeving. Zijn enige houvast is het vriendje van zijn oudere zus, maar zij gaan samenwonen in de stad. Alexander zal achterblijven op de boerderij, samen met zijn vader en moeder. Beiden begrijpen hem niet echt.
Anders lijkt een klassiek coming-out-verhaal, maar is veel meer dan dat. Zonder dat je het doorhebt, zit je diep in Alexanders binnenwereld, die niet overeenkomt met hoe zijn omgeving hem ziet. De frustratie en onmacht, zowel bij hem als zijn ouders, worden daardoor volledig invoelbaar. De ontknoping komt als een pijnlijke verrassing. Deze terechte winnaar van een groot aantal festivalprijzen laat je voelen hoe het is om anders te zijn.