In Defense of the Rocket
De opkomst en ondergang van het vredesproces in het Midden-Oosten is samengevat in nieuwsfoto's die ritmisch zijn gemonteerd op Beethovens zevende symfonie, uitgevoerd door het London Symphony Orchestra. De Franse filmmaker Martin Ginestie heeft de indringende beelden inhoudelijk en chronologisch gerangschikt, waardoor het herhalingseffect nog eens versterkt wordt: de repeterende beelden lopen parallel aan de aanhoudende impasse in het vredesproces. Achtereenvolgens zien we zeer korte fragmenten van Yasser Arafat, die talloze handen schudt van wereldleiders als Bill Clinton, mannen die met stenen gooien, het bloed dat op de straten ligt, binnensteden die ontploffen, en Arafat die ten grave wordt gedragen. Dan begint de tragedie weer van voren af aan, nu met andere hoofdrolspelers. De Palestijnse president Abbas is nu degene die ontelbare handen schudt, ditmaal van onder anderen Barack Obama en Hillary Clinton. Desondanks teisteren bommenregens de steden, met verwoeste huizen en vluchtelingenkampen tot gevolg.