Born to Be Blind
Drie blinde zussen uit het Braziliaanse Campina Grande verdienen al jaren hun geld door op straat te zingen. Ze hebben prachtige, ontwapenende stemmen. Met hulp van anderen kunnen ze zich redden, hoewel uit hun verhalen blijkt dat ze vaak slecht werden behandeld. Dat begon al met hun moeder, die het geld dat zij verdienden aan haar vriendjes gaf. De aandacht van regisseur Roberto Berliner, die hen gedurende enkele jaren volgt, vinden ze heerlijk. Maria, die tweemaal trouwde en een tienerdochter heeft, ziet het als volgt: als er een film over je wordt gemaakt, ben je iets waard. Naar aanleiding van het maken van Berliners film komen radio en televisie op bezoek en mogen de zussen optreden voor een paar duizend mensen. Met metaforische beelden van een achtbaan visualiseert Berliner wat er op dat moment met de vrouwen gebeurt, zoals hij dat gedurende de hele film doet in artistieke intermezzo's die herinneren aan de achtergrond van de regisseur als maker van muziekvideo's. Soms laat hij de blinde zussen alleen met de camera, wat opmerkelijke scènes oplevert, bijvoorbeeld wanneer ze 's ochtends wakker worden en rondtasten naar hun pantoffels en kleren.