Orione
In de wijk Don Orione in Buenos Aires groeide Alejandro 'Ale' Robles uit tot bendelid. Rovend trok hij door de stad, totdat een maat hem verraadde en een politiekogel hem fataal werd. In een nette flat staat een vrouw vol toewijding een taart te bakken. In de voice-over vertelt ze over het lot van haar zoon Ale. Homevideo's tonen ondertussen fragmenten uit het leven van deze Argentijnse familie in betere tijden. Een ander hoofdstuk: een jongetje vertelt tijdens een politieverhoor hoe hij zijn vader gegijzeld en beroofd zag worden. Een arrestant wordt naar een cel geleid; in het mortuarium wordt een overleden crimineel onderzocht. Geen zaken die direct met verband houden met Ale, maar het zijn wel variaties op gebeurtenissen uit zijn leven die allemaal stukjes van dezelfde puzzel vormen. Deze gelaagde documentaire met verschillende beeldbronnen is daarom meer dan een familieportret met een reconstructie van tragische voorvallen. De film biedt inzicht in een maatschappij vol tegenstellingen, eigen waarheden en mores. Een wereld waarin men zich regelmatig op de grens van legaal en illegaal begeeft.