Primary
De senatoren John F. Kennedy en Hubert Humphrey bonden in de voorverkiezingen van 1960 de strijd aan om de democratische kandidatuur voor het presidentschap. In PRIMARY komt naar voren hoe de kandidaten in volle hevigheid op elkaar botsten. Vooroordelen, zwartmakerijen, Humphrey die de boerenbevolkingwaarschuwde tegen ‘die man uit het oosten’. In ieder geval kwam door deze strategie het verschil in persoonlijkheden duidelijk aan het licht. Robert L. Drew van Drew Associations Films had de leiding over deze documentaire. Hij vertelde de kandidaten dat de filmmakers dag en nacht moesten werken onder het motto ‘.’ Drew vormde drie teams om al het politieke tumult gelijktijdig te kunnen volgen. De technische D.A. Pennebaker, die ooit een elektronicabedrijf leidde, had een eenvoudig verplaatsbare set ontworpen om ter plekke te kunnen monteren.