The Resistance of Honey
Welkom in de fascinerende wereld van stadsimker Bioni Samp. Zijn bijen maken niet alleen honing, maar ook muziek. De altijd in imkerpak en –kap gestoken Samp maakt geluidsopnamen in de korf, die hij analyseert en bewerkt. En daar blijft het niet bij, want ook de honing zelf levert geluid. Elke honing klinkt weer anders, ontdekte Samp. De bijen- en honingfrequenties verwerkt hij met zelfgemaakte instrumenten tot experimentele elektronische muziek. Regelmatig gebruikt Samp deze klanken bij performances of dj’t hij op ecologische festivals. De 360-gradenopnames ín de bijenkorf en de schuur/studio van stadsnomade Samp worden afgewisseld met close-ups van de bijenwereld. Uiteraard is het geluid de allesbepalende factor in deze geestverruimende immersive experience.