Dancing in the Wind
De Chinese veteraan en voormalig kapper Gu Donglin, die zich vanwege zijn felrood geverfde haar de bijnaam Red-Hair Emperor heeft aangemeten, woont samen met zijn tienerdochter en een wisselend groepje jonge volgers in de stad Zhengzhou. Op een centrale plek in hun kleine en overvolle appartement prijkt het statief met de smartphone, vanwaar regelmatig live webcasts de wereld ingaan. Er wordt gedanst, gegeten en zelfs ruziegemaakt voor de camera.
Red-Hair Emperor organiseert live events in parken en op pleinen in de stad. Hier wordt gedanst in een stijl die bekend staat als ‘awkward dancing’ en bestaat uit een reeks inderdaad soms tamelijk maffe bewegingen. De autoriteiten proberen de rage, die ze als ‘vulgair’ bestempelen, de kop in te drukken en stuurt de dansers weg, maar dankzij de smartphone en de live webcasts weet Red-Hair Emperor een steeds groter publiek te bereiken. Zijn populariteit kent echter ook schaduwkanten in de vorm van onderlinge jaloezie en conflicten. Zo ontstaat een beeld van een ietwat zonderlinge man en een subcultuur, gevoed door moderne media, in een land waar afwijken van de norm niet getolereerd wordt.