Holy Bread
Holy Bread doet verslag van de levensgevaarlijke werkzaamheden van Koerdische mannen die werkzaam zijn als kulbars. Ze vervoeren in opdracht goederen over de Iraanse grens om in het levensonderhoud van hun familie te voorzien. De bergpaden die ze bewandelen met hun loodzware pakketten zijn rotsachtig, steil, glad tijdens sneeuwval of zinderend heet. Velen van hen raken onderweg gewond, overlijden tijdens een sneeuwstorm of worden door de grenspolitie neergeschoten.
Negen jaar lang volgde het filmteam deze mannen, en een enkele vrouw, en legde vast wat het werken als menselijke pakezel teweegbrengt. Holy Bread geeft zichtbaarheid aan een groep mensen die, gedreven door armoede, honger en wanhoop, in de marge van de samenleving opereert.