Meat Puppet Arcade
Matt Romein en Joe Mango experimenteren met virtuele kopieën van hun eigen lichaam. is gebaseerd op de spelautomaten die we kennen van de kermis – machines waarin je met munten kunt schuiven of moet proberen knuffelbeertjes op te hijsen. Hun installatie gaat een stapje verder: daar kunnen we de makers zelf bij de lurven pakken. In deze mini-speelhal treffen we digitale versies van drie van zulke speelkasten. De balletjes en munten zijn vervangen door levensechte 3D-scans van de naakte lichamen van de kunstenaars zelf. In digitale vorm kunnen zij zich in de meest onmogelijke bochten wringen. Leef je uit achter de controller, laat ze springen, vallen en buitelen. Dit is een speelse blik in de toekomst waarin niet alleen onze woorden en foto's, maar ook ons eigen, eindeloos vermenigvuldigde lichaam in de virtuele ruimte gaat rondzwerven. Nu kan iedere speler als beloning alvast een kopie van Romeins of Mangos lichaam downloaden, om er naar hartenlust zelf mee aan de slag te gaan.