Between Fire and Water
Als zoon van twee Quillasinga-indianen maakt Camilo deel uit van de oorspronkelijke bevolking van het gebied rondom het La Cocha-meer in het zuidwesten van Colombia. Maar hij werd als baby geadopteerd en is het enige zwarte lid van deze gemeenschap. Camilo is volledig opgenomen in deze samenleving, maar hij is opstandig en drinkt te veel, en zijn zachtaardige ouders weten niet wat ze met hem aan moeten. Ook anderen in zijn omgeving maken zich zorgen en er wordt een vergadering belegd.
Nu Camilo volwassen is, wil hij meer te weten komen over zijn afkomst. Hij wint advies in bij zijn spiritueel leider, die hem toestemming geeft zijn wortels te onderzoeken. Een Ayahuasca-ceremonie helpt hem verder op weg. Uiteindelijk ontmoet hij de vrouw die hem aan de autoriteiten overhandigde en komt hij meer te weten over zijn biologische moeder.
Between Fire and Water vertelt niet alleen het verhaal van een jongen op zoek naar zijn identiteit, maar is ook een bijzonder portret van een liefdevolle samenleving met eeuwenoude waarden en rituelen.