We Are Not Alone
Sinds het begin van de economische crisis in Spanje en de rigoureuze bezuinigingen die daarop volgden, zijn miljoenen burgers de straat op gegaan om te protesteren tegen de bezuinigingen, de privatiseringen en de huisuitzettingen. Het bekendst is de 15 mei-beweging, de in 2011 ontstane spontane protestbeweging die onder meer pleit voor meer directe democratie en ageert tegen de (morele) corruptie binnen de politieke en de financiële wereld. is een staalkaart van alle verschillende bewegingen en initiatieven die door de jaren heen in Spanje zijn ontstaan, én een pamflet voor meer solidariteit. Gevolgd worden onder meer twee feministische groeperingen uit Gijón die strijden tegen een nieuwe anti-abortuswet, een man die zijn leven wijdt aan het produceren van protestborden voor talloze demonstraties, en een activistisch operagezelschap dat in hun voorstellingen onder meer de huizenbubbel parodieert. Ook wordt een kijkje genomen bij enkele “optredens” van Flo6x8, een collectief dat muziek en dans inzet om te protesteren tegen de wandaden van de bankenwereld, bijvoorbeeld door een spontane flamenco-act te organiseren in een bankkantoor. Gezamenlijk laten deze korte portretten zien dat de bezorgde en boze burgers er in Spanje niet alleen voor staan.