Madres
Tussen 1976 en 1982 zijn onder het dictatoriale regime in Argentinië circa 30.000 mensen verdwenen. Hoewel bekend is dat de Argentijnse milities mannen, vrouwen én kinderen op brute wijze vermoordden, is het lot van velen tot op de dag van vandaag onopgehelderd gebleven. Bekend zijn de beelden van de Argentijnse moeders die elkaar op het Plaza de Mayo treffen en daar dagelijks aandacht vragen voor het lot van hun families. Zonder dat het politieke aspect in de film MADRES genegeerd wordt, probeert deze documentaire een wat diepgravender kijk op de ‘Madres de Plaza de Mayo’ te geven. Hoe gaat hun leven verder na het verlies van een kind? Hebben ze het onvermijdelijke leren accepteren? Vier moeders vertellen over hun angsten en hun dromen.