Keep Shooting
Het leven voor Palestijnen in en rond de bezette gebieden in Israël is geen peulenschil. Maar wie probeert een fictiefilm, nota bene zonder officiële toestemming, op te nemen op locaties als Jeruzalem en Ramallah, moet over bijzonder veel optimisme en doorzettingsvermogen beschikken. Regisseur Raschid Masharawi, bijgestaan door een Palestijns-Israëlische crew, laat zich door geen wegversperring, bomaanslag of materiële tegenslag uit het veld slaan bij het maken van zijn film over – hoe kan het anders – Palestijns-Israëlische verhoudingen. KEEP SHOOTING is meer dan de making of van een speelfilm. Elke scène wordt ingehaald door de werkelijkheid. Masharawi verzucht dat hij niet weet wat zwaarder is ‘de film die we maken of de film die we leven.’