Esther, Baby & Me
Veel mannen willen liever geen kind. Danser, acteur en filmmaker Louis Taylor is zo’n man, zo bekent hij in het egodocument ESTHER, BABY & ME. Wanneer zijn vriendin zwanger is en besluit dat ze het kind wil houden, raakt hij aan de drank en krijgt hij last van paniekaanvallen. Op alle mogelijke manieren probeert hij in woord en beeld uiting te geven aan zijn twijfels over het aanstaande vaderschap. In de vaak komische sketches en zien we Louis en zijn vriendin Esther. Zoals zo vaak bij dit soort mannen is hij uiteindelijk dolgelukkig met zijn kind, en mijmert hij over de dingen die hij haar moet leren. Omdat ze een kind is van een gemengd stel - Louis is zwart en Esther is blank - voorziet Louis tal van moeilijkheden, die hij tegelijkertijd ook weer luchtig relativeert. Dat de komst van een kind een relatie ingrijpend verandert, ziet hij ook terdege in. ‘We moeten de communicatielijnen openhouden, want ik kan me geen leven meer voorstellen zonder mijn vrouw en kind’, bekent de aandoenlijk sympathieke Louis op de voice-over.