The Water Eyed Boy
As a toddler, Hermeto Pascoal made a flute from a pumpkin stalk so he could make music with the birds. His love of the sounds of nature has remained with him throughout his life. They play a major role in the music of the famous Brazilian composer, bandleader, conductor and multi-instrumentalist – known in Brazil as ‘the sorcerer.’
The Water Eyed Boy depicts the world of Hermeto Pascoal in a composition of image and sound, a visual sound poem in which fragments of interviews and concert recordings are interwoven with impressionistic images. Together they tell the story of the albino boy from Olho d’Água, the village of his youth, who created his own universe.