Migropolis
Mancel, Tatiana, Mohamed and Amin live in Barcelona, but they weren't born in Spain. Nine-year-old Mancel is from Colombia. He still misses his country, and the cat he had to leave behind. It turns out to be pretty hard to make new friends in Spain, as sometimes the Spanish kids didn't understand what he was saying. Also nine, Tatiana is from Ecuador, and she's quite aware of the problem. She explains that some of the kids say that she talks funny. Mohamed was five when he moved from Iran to Barcelona. He didn't understand the other children at all at first, which sometimes led to misunderstandings: "The other boys told me things and I mistook them for bad things. So I punched one of them." His victim had only said "Hi," he found out later. Talking candidly about their old and new lives, these little cosmopolites have a clear idea of what their ideal world would look like. For Mancel, "It would be an open place without borders, so everyone would know how other people think about things." The four children present their highly imaginative life philosophies in a happy, animated world and in their own words. They are all shown as joyful animals in an explosion of colors.