35 Cows and a Kalashnikov
In Brazzaville, the capital of the Republic of the Congo, there is a group of men who escape poverty in a remarkable way: by dressing in colorful suits with matching accessories. They are , and are drawn from many different backgrounds, but all of them are determined to retain their dignity through their appearance and lifestyle. Meanwhile, on the opposite bank of the Congo River in Kinshasa, wrestlers – including an albino named Texas and a young woman who goes by Zena – are preparing for a contest. They too are upholding a lifestyle in which tradition, religion and modern African society intertwine. In beautiful images accompanied by remarkable texts, music and expressive editing, this triptych paints a loving, attentive portrait of African pride.