Mijn vader maakt foto's
In this personal documentary filmmaker Marie-Claire Pijman tries to make her father talk about his past in the Netherlands East Indies. Her father, Boy Pijman, was born on Java, but he spent most of the first seven years of his life in boarding schools in Holland, after which he returned to his native country. During World War II he was detained in a Japanese POW camp, a period he does not talk about much at home. When his children ask him about it, he answers with ‘sudah, never mind‘. That was also his reaction to the death of his son, Marie-Claire‘s brother. The scenario for MIJN VADER MAAKT FOTO‘S was developed during IDFA‘s scenario workshop in 1995, under supervision of filmmaker Pieter Verhoeff.