Three Minutes – A Lengthening
In a found holiday film from 1938, the Jewish inhabitants of a small Polish village crowd in front of the camera. The grim, inevitable reality is that hardly any of them survived the Holocaust.
The filmmaker is Dutch journalist and historian Bianca Stigter, who brought to life traces of the Second World War in Amsterdam in her book Atlas van een bezette stad (”Atlas of an Occupied City,” 2019). The narration is by actress Helena Bonham Carter.