The Story of Milk and Honey
This short experimental video is part of a larger project that also comprises photographs, drawings and the written word. Basma al-Sharif uses it to describe in detail how an unnamed character is simply unable to write a love story without political context. “Every time I am asked about my project, I lie,” the person says.
In voice-over, al-Sharif, who for a long period was unable to travel to Palestine, coalesces images, letters and Arabic love songs to create a meandering film about a failed love, families without faces, agricultural books missing certain plants, and anonymous people on Beirut’s seaside promenade.