Bratja-taboensjsjiekie
The family grave of the Kozhgariyevs is near the gigantic Tengiz oil-field which is situated in the Guriyevski District of Kazakhstan. Brothers Amanzhel and Beisembai Kozhgariyevs, who are the next generation of herdsmen, live and work here. The elder brother is the head of a family herding horses. His labour has been awarded many times: by the Prize of the Republic of Kazakhstan, by many orders and medals, and by innumerable public titles. From time to time, local authorities visit the family of herdsmen and provide them with all necessary things, as well as films for the rare moments of rest. But these are all temporal and trivial things in this world. Only the severity and beauty of nature, the steppes and the wild horses, can alleviate the hard and eternal labour of the herdsman-brothers who carry on their forefathers' business. Once more, time is sidelined in Kazachstan.