Plyna tratwy
In every adolescent youth's life a moment comes when he has to bid goodbye to children's games and look for a job. The youth in this documentary film is living in a village which lies embedded in the woods of a lake district. He stands in close contact with nature; he decoys birds and feeds them, he catches fish. But above all he is attracted to the work of the woodcutters. He watches them as they fell the trees and he helps them load the timber onto rafts that float down the river and through the sluice-gates. Finally, he joins the raftsmen and when he receives his first salary and gives a girl his first bashful look, the time has come for him to say goodbye to his childhood.