I Made You, I Kill You
In a mix of video, animation, photographs, children’s drawings, music and voice-overs, we hear the story of a childhood in Romania. Marred by alcoholism, threats, domestic violence and frequent funerals, it was by no means a happy one. In vibrant images, filmmaker Alexandru Petru Badelita criticizes the country he grew up in, and in particular the drab village where he spent his youth. His own family doesn’t come off well; unhappiness is handed down from generation to generation. Badelita manages to escape, as a child by studying and imitating TV stars, and now by making his own film. In this short documentary, moving images are projected on old photos, and children’s drawings are blended with animation. The editing is so intriguing in itself that you almost forget to follow the story – which makes this a film to see more than once.