Uslyszcie moj krzyk
The film depicts the startling story of Ryszard Siwiec, the man who immolated himself in front of thousands of people in a stadium in Warsaw on a Polish national holiday in September 1968. He performed this desperate act as a form of protest against the invasion of Czechoslovakia by Warsaw Pact forces. The world, however, kept silent. His name nor his deed got any frontpage newspaper coverage. The film tells a human story, a story of mankind's love of freedom, a story which portrays man's eternal need to escape from the constraints of totalitarianism.