Perfectly a Strangeness
In a scorching desert landscape, three donkeys stumble across an astronomical observatory. This opens up not a world, but an entire universe for them. Palomo, Ruperto and Palaye, as the animals are called, marvel at the wonders of technology and the infinite beauty of our galaxy.
Or are the donkeys themselves the true wonder? A donkey’s eye is a universe in itself. The ear too, for that matter. All those ultra-sensitive little hairs, gently quivering; the ears sometimes flattened, sometimes upright, rotating like antennas.