Longing for Light
The sun has a central role to play in almost every shot of this analogue cinematic declaration of love to Barcelona, the adopted home of filmmaker Alba Cros Pellisé. Barcelona is where she met other lesbian women for the first time, where she found lovers, and where the members of her chosen family live. She films them at their homes and on the streets, where sunlight illuminates the cobblestones and walls, as well as people’s faces. Cros complements her journal-style voice-over with title cards, jazzy music and the familiar, nostalgic sound of film running through the camera.