Sarajevogänget
"I can't make anything of all this misery. I haven't hurt anyone, I haven't brokenany window. I'm innocent... and I don't want to live here anymore." Says Faris, a manin his twenties from Sarajevo, who lets his emotions run freely on seeing Sarajevohospital reduced to ruins. Sarajevogänget is the result of filmmaker Erik Gandinifollowing a group of four friends in Sarajevo. Tired of all political reports, these youngpeople have retreated to a subculture, making music, drinking, talking and supportingeach other. It is characteristic of their way of life that on the night of the UN ultimatumto the Bosnian Serbs, calling for a withdrawal of their heavy arms from aroundSarajevo, they did not listen to the news reports on the radio, but gave an undergroundconcert and had fun together: "We don't care about deadlines."